سیما نت : افراد به میزان زیادی وقت صرف گشتن در وب سایتها می کنند. این وب سایتها در رابطه با کار آنها و یا سایتهای عمومی است. در برخی از این سایتها، به محض ورود، بنا به دلایلی، فورا کلید Back را می زنند و از آن سایت خارج می شوند. برخی دلایل که باعث این رفتار آنها می شود در زیر لیست شده اند.

simasite-new

سایت به روز رسانی نشده است: اگر متوجه شوند سایـتی که وارد آن شده اند نسبت به بازدید قبلیشان به روز رسانی نشده است، فورا خارج می شوند. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهیتا متغیر و در حال عوض شدن است. در واقع توقع آنها این است که اطلاعات سایت باید خیلی به روز باشد.

علائم در حال ساخت: وجود علامت “در حال ساخت” نه تنها نشان می دهد که سایت به روز رسانی نمی شود، بلکه دلیل عدم آمادگی سایـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همین دلیل آنها فورا از سایت خارج میشوند، هزاران سایت هستند که آماده هستند و افراد به آنها سر خواهند زد.

خطاهای جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت، چنانچه مناسب استفاده شود، خیلی خوب است. هر چند که اغلب سایتها، به نحو مناسب از جاوا اسکریپت استفاده نمی کنند. در واقع، قانون این است که هر سایتی با یا بدون جاوا اسکریپت باید درست کار کند. دلیل آن این است که امکان از کار انداختن جاوا اسکریپت در مرورگرها هست و خیلی ها به خاطر اشکالات امنیتی، از این امکان استفاده می کنند و فقط برخی از سایتها را در لیست سایتهای مطمئن قرار می دهند که جاوا اسکریپت برای آنها فعال بماند. در سایتهای طراحی شده توسط تیم ایران مارکت سنتر، فقط برای امکانات جانبی از JavaScript استفاده شده است که غیرفعال شدن آنها، هیچ لطمه ای به نمایش سایت شما نخواهد زد. میتوانید امتحان کنید.

ActiveX: خوب اگر می خواهید خیلی سریع مردم را از سایت خود فراری دهید، از ActiveX استفاده کنید. هر بار که بازدیدکننده سایت شما را می بیند، با پیغام نصب و یا تائید اجرای ActiveX مواجه می شود. همچنین، اجرای ActiveX ها قابل کنترل توسط مرورگر است و می توان آنها را غیر فعال کرد. استفاده از ActiveX در برنامه کاری تیم ایران مارکت سنتر، یکی از ممنوعات میباشد.

تبلیغات Popup: هر چند این نوع تبلیغات برای سایتهای تجاری برای کسب درآمد خوب است ولی استفاده مکرر از آنها باعث اذیت بازدیدکننده می شود. پیشنهاد می شود که از آنها استفاده نکنید. ولی اگر مجبور هستید، کاری کنید که در هر بار بازدید فقط یکی از آنها باز شود نه برای هر صفحه.

خطاها در نگارش اطلاعات: این مورد،نشان دهنده غیر حرفه ای بودن سایت است. وجود چند اشکال اینجا و آنجای سایت قابل تحمل است ولی اگر زیاد شوند، نشان دهنده مبتدی بودن شماست. این موضوع به نوع سایت شما مربوط نیست. حتما از برنامه های کنترل املاء استفاده کنید.

خطاهای دستور زبان: این خطاها کمی قابل چشم پوشی هستند. چون همه مردم که استاد صرف و نحو نیستند. ولی زمان مناسب را برای رفع اشکالات احتمالی در دستور زبان سایت خود اختصاص دهید.

زمان بالا آمدن زیاد: بزرگترین خطر برای سایت شما، کند بودن آن است. ممکن است اشکال از سرویسگر و یا حجم گرافیک بالای سایت یا حجم بالای صفحات باشد. هر چه صفحات کندتر بالا بیایند، احتمال فشردن کلید Back بیشتر می شود. در طراحی سایتها توسط تیم ایران مارکت سنتر، سعی بر آن است که کمتر از قالبهای گرافیکی استفاده شود. چرا که گرافیک، حجم سایت را بالا و در نتیجه سرعت آن را کاهش میدهد.

متن چشمک زن: البته از آن زمان که این جور کارها در سایتها مد بود گذشته است. ولی باز هر از چندگاهی به اینگونه سایتها بر می خوریم. در این سایتها تقریبا بلافاصله کلید Back را می زنند.

رنگهای پر زرق و برق و تند: بعنوان یک قانون، مردم از زیادی رنگهای تند یا عجیب در وب سایتها خوششان نمی آید. اگر شما از این رنگها، مثل صورتی براق یا سبز نئونی در سایت خود استفاده کرده اید، مطمئن باشید تعدادی از بازدیدکنندگان سایت خود را از دست داده اید. البته ظاهر سایت امری سلیقه ای است و سازنده سایت، نظر شخصی خود را در طراحی یک سایت اعمال کرده است. تیم فنی ایران مارکت سنتر از گرافیستهای حرفه ای آشنا به روانشانسی رنگها استفاده مینمایند که البته سلیقه و نظر شما حتما در طراحی اعمال خواهد شد.

اطلاعات اشتباه: در هر موضوعی، اگر اطلاعاتی بدهید که درست نیست، بازدیدکننده از دست خواهید داد. وب سایتها باید اطلاعات صحیح بدهند و از دروغ و شایعه پرهیز کنند.

سبد خرید نامناسب: خیلی پیش آمده که تصمیم به خرید از طریق اینترنت داشته اید، ولی امکان سبد خرید آن سایـت آنقدر بد طراحی شده است که از این کار منصرف شده اید و از آن سایت خارج شده اید. روی امکانات مناسب برای سهولت خرید در سایـت خود، بیشتر وقت صرف کنید. سبد خرید ایران مارکت سنتر، طی 3 مرحله بسیار ساده، امکان خرید در حداقل زمان را به خریدار خواهد داد.

نبود قیمت کالا: اولین چیز که مورد نیاز برای خرید کالاست، قیمت آن است. مخفی کردن قیمت به روشهای مختلف در برخی سایتها اتفاق می افتد. مثلا تا لحظه رسیدن به سبد خرید، قیمت را نشان نمی دهند. می دانید چه می شود؟ بازدیدکنندگان هیچ وقت به سبد خرید نخواهند رفت، آنها می خواهند همین حالا قیمت را بدانند نه بعدا.

نبود اطلاعات یا تصویر کالا: قبل از خرید، می خواهند کالا را حسابی زیر و رو کنند. از زوایای مختلف آنرا ببینند. کاتالوگ آنرا بخوانند و بعد تصمیم به خرید بگیرند. قبول، این امکانات در وب نیست، حداقل عکس آن محصول را می خواهند ببینند. اگر شما این اطلاعات را ندهید به سایت دیگری برای خرید می روند.



نیاز به ثبت نام در سایت برای خرید یا مشاهده: بدترین کار در سایتهای تجاری همین است که اول بازدیدکننده را مجبور به ثبت نام کنید و بعدا او بتواند در سایت شما گشت بزند. ثبت نام برای خرید کالا قابل قبول نیست. چرا باید فقط برای گشت زدن در سایت شما تمام اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند؟ ترجیح میدهند به سایت دیگری بروند.



نبود اطلاعات تماس: شاید نبود اطلاعات تماس برای سایت شخصی یا اطلاع رسانی زیاد مهم نباشد. ولی اگر چیزی برای فروش دارید، حتما باید راهی برای ارتباط با شما در سایت قرار دهید. مخصوصا برای خرید از شما حتما دنبال شماره تلفن تماس ( نه فقط email ) در سایت شما خواهند بود. همچنین آدرس و سایر اطلاعات تماس. می خواهند بدانند برای پرسیدن سوالاتشان و یا رفع اشکال آنچه خریده اند، با چه کسی باید صحبت کنند.

 

نکات فوق چندان پیچیده یا غیرقابل پیاده سازی نیستند و با صرف وقت و حوصله مناسب قابل اجرا می باشند و حتما با رعایت آنها، جلوی فشرده شدن کلید Back توسط بازدید کننده سایت شما، گرفته خواهد شد. پس زیاد به تعداد بازدید از صفحه اول سایت خود دل خوش نکنید، ماندگاری بازدیدکننده و مراجعه مجدد او و رسیدن به صفحه مورد توجه شما در سایت شما، خیلی مهم تر است.
 



اشتراک در شبکه هاي اجتماعي :

مطالب مرتبط با اين نوشته Related to this post